Rotterdams Philharmonisch – Hoofd M&C a.i. & visuele identiteit
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest is een internationaal toporkest dat zijn roots in Rotterdam heeft. Chefdirigent Yannick Nezet Seguin wordt gezien als één van de grootste dirigent talenten van wereldfaam.
Opdracht:
Interim Hoofd Marketing & Communicatie, incl. vernieuwing visuele identiteit/huisstijl
Ruim half jaar organiseren en managen van de afdeling Marketing & Communicatie voordat nieuwe marketing manager toetrad. Taken afdeling: corporate communicatie, concertpromotie, mediabeleid en ticket sales. Tevens projectleiding van vernieuwing van de visuele identiteit van het Rotterdams Philharmonisch, vanwege nieuwe koers Rotterdams Philharmonisch.
– opstellen strategische briefing, incl. intern draagvlak
– pitch uitschrijven bureaus en keuze bureau, is Fabrique geworden
– introductie en officiële presentatie nieuwe huisstijl aan interne doelgroep en klanten
– implementatie, inclusief vernieuwing communicatiemiddelen waaronder nieuwe seizoensbrochure